سفرهای استانی، مدال افتخاری بر سینه دولت نهم

*محمدرضا منافی  
دولت نهم که ابتکار انجام سفرهای استانی به منظور لمس نیازهای مردم و تلاش برای رفع آن را در کارنامه دارد، در این سفرها ضمن تحقق بخشیدن به شعار عدالت محوری، با اجرای هزاران پروژه زیربنایی توانسته است تحولی عظیم در جهت تحقق اهداف متعالی انقلاب ایجاد کند.

در شرایطی که به اذعان مسوولان محلی، مردم بسیاری از روستاها طی دهه های گذشته حتی شاهد حضور یک مسوول محلی در حد بخشدار هم نبوده اند، طی سه سال و نیم گذشته عالی ترین مقام اجرایی کشور را از نزدیک ملاقات کرده اند و مشکلات و مسایل خود را از نزدیک با شخص رییس جمهور در میان گذاشته اند.
به گفته "علی سعیدلو" معاون اجرایی رییس جمهوری، دولت با اجرایی کردن دهها هزار پروژه زیربنایی، اقتصادی ،تولیدی، بهداشتی و خدماتی در سراسر کشور زمینه توسعه و پیشرفت همگون و متناسب همه مناطق میهن اسلامی را فراهم نموده و به وعده های خود عمل کرده است.
دولت دکتر احمدی نژاد با سرلوحه قرار دادن تلاش شبانه روزی برای اجرای عدالت، نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان در سطح کشور را از سیستم "تکیه بر گزارش های تئوریک" به سیستم "مشاهده از نزدیک" اصلاح کرد که همین امر به ظاهر ساده را می توان تحولی بزرگ در عرصه مدیریت و تصمیم سازی کشور برشمرد.
ابتکار دولت نهم در مبنا قرار دادن سفرهای استانی و مشاهده مسایل و نیازهای اساسی مردم از نزدیک به عنوان اساس تصمیم گیری های کلان خود، نشان دهنده عزم و اراده بالا و تلاش خستگی ناپذیر این دولت و نیز تجلی نوآوری، خلاقیت و عبور از مرز نظام های مدیریتی کهنه و منسوخ شده است.
امروز که دولت نهم حتی قدرتمندتر، علاقمندتر و باانگیزه تر از گذشته با گام های بلند در مسیر عمران و عدالت گستری در سراسر کشور در حال حرکت است، طبیعی است که مخالفین و "منتقدنماها" با بهانه جویی ها و طرح نقدهای به قصد تخریب و حفظ منافع خود، بخواهند موتور پرانرژی این دولت را از حرکت بازدارند و یا حداقل مانع از شتاب روزافزون آن شوند.
احمدی نژاد که عدالت محوری را یکی از مهمترین شعارهای خود در نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری قرار داد، در شرایطی که بیش از سه سال نیم از آغاز مسوولیتش به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور می گذرد ، بدون توجه به تلاش های تخریب گرانه،هر روز مصمم تر و قدرتمندتر از روز قبل در مسیر تحقق هرچه بیشتر عدالت و عمران و سازندگی کشور گام برمی دارد.
شتاب و توان دولت نهم در حرکت به سمت تحقق اهداف و آرمان های انقلابی به حدی است که در این مسیر، برخی مسوولین و دولتمردان با اذعان به اینکه توان دویدن پا به پای این دولت را ندارند، ترجیح دادند جای خود را افرادی تازه نفس دهند.
شور و شوق مردم هنگام سفر رییس جمهوری به استان ها و خلق صحنه های استقبال پرشور از رییس جمهور مردمی، خود گواه تایید عملکرد دولت مردم محور است.
ایجاد چنین رابطه عاطفی، صمیمی و البته منطقی دوجانبه بین دولت و مردم، ضمن آشکار کردن این حقیقت که دولت نهم به معنای واقعی آن، برخاسته از متن مردم، از جنس مردم و خدمتگزار آنان است، سبب تقویت روز افزون جایگاه مردم رییس جمهور و دولت و متقابلا تقویت روزافزون انگیزه و اراده دولت در خدمت به مردم می شود.
دومین دور سفر استانی رییس جمهور به یزد و در مجموع پنجاه و دومین سفر استانی هیات دولت درحالی انجام می شود که فضای سیاسی کشور بطور طبیعی رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته است.
در چنین فضایی، مدعیانی که گاهی وسوسه می شوند سفرهای استانی رییس جمهور را تبلیغات انتخاباتی جلوه دهند، با مروری ساده بر پرونده سفرهای استانی دولت که از همان روزهای اول با سفر به خراسان رضوی و استمداد از امام رضا (ع) آغاز شد و تا به امروز بی وقفه ادامه دارد، صرف نظر از دستاوردهای بی شمار آن، دیگر بهانه ای برای اینکه این تلاش ها را "تبلیغ انتخاباتی" جلوه دهند، ندارند.
امروز کارنامه عملکرد سه سال ونیمه دولت نهم در عرصه های گوناگون داخلی و بین المللی در نزد مردم، کارنامه ای درخشان است که اقدامات فراوان آن در زمینه های مختلف فرهنگ، عمران، کشاورزی، صنعت، فناوری و ... تنها بخش کوچکی از دستاوردهای ثبت شده در این کارنامه محسوب می شود.
دستاوردهای هسته ای، پرتاب ماهواره به فضا، تولید تجهیزات دفاعی پیشرفته و ارتقای توان دفاعی کشور، کسب موفقیت های علمی بزرگ در زمینه سلول های بنیادین و تولید داروهای جدید موثر در درمان بیماری های سخت از جمله دستاوردهای بسیار مهمی است که در دوران فعالیت دولت نهم و با تلاش بی وقفه دانشمندان جوان ایران و حمایت های دولت به ثمر رسید.
جمهوری اسلامی ایران تحریم ها و فشارهای روزافزون از سوی قدرت های استکباری و هم پیمانانشان، به رغم زخم هایی که از سوی منافقین و دشمنان داخلی بر پیکرش وارد شد و در حالی که نزدیک به یک دهه از عمر سی ساله انقلاب را درگیر دفاع از خود در جریان جنگ تحمیلی بود، امروز نه تنها در منطقه، بلکه در جهان به عنوان یک "ابرقدرت" ایفای نقش می کند و به یک بازیگر مهم و تعیین کننده در معادلات منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.
جایگاه که امروز جمهوری اسلامی ایران با افتخار به آن دست یافته است، در وهله اول مرهون رهبری بنیانگذار فقید این نظام، و تداوم حیات و سیر تکاملی آن مرهون هوشیاری و تدبیر مقام معظم رهبری ، خون شهدا و مجاهدت ها، اتحاد و همدلی مردم و تلاش مسوولان دلسوز است.
موفقیت هایی که امروز مایه افتخار و غرور ایران زمین است، بدون تردید مختص به یک مقطع خاص نبوده و حاصل مجموعه ای از تلاش ها از روزهای آغازین انقلاب اسلامی تا کنون است و آنچه در این میان حائز اهمیت و قابل توجه است، میزان سرعت و شتاب پیشرفت در مقاطع مختلف در طول سی سال گذشته است با مقایسه این مولفه ها، می توان دریافت که در کدام مقطع از سال های انقلاب بیشترین پیشرفت ها حاصل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد