ایران، دیروز هسته ای، امروز فضایی، فردا ...

 
*داریوش غفاری  
دهه چهارم عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حالی آغاز شد که این نظام در سه دهه گذشته توانسته است اقتدار و نفوذ خود را در تمام بخش ها گسترانیده و به دستاوردهایی بزرگ خارج از تصور قدرت های سلطه گر دست یابد.

دیروز که سلطه گران غربی هیاهوی غیرواقعی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در جهان به راه انداخته بودند، مسوولان نظام تاکید می کردند که این هیاهو و جنجال تاثیری در تداوم پیمودن راه عزت و سربلندی ملت ایران نخواهد داشت و امروز با فرستادن ماهواره ساخت ایران نشان داد که ایرانیان از هیچ فرصتی برای دستیابی به پیشرفت و توسعه دریغ نکرده و در این راه به خود تردید راه نخواهند داد.
غربی ها که دیروز با هسته ای شدن جمهوری اسلامی ایران آن هم برای مصارف صلح آمیز مشکلات جدی داشتند امروز باید بپذیرند که حکومت اسلامی می رود تا فضا را نیز به تسخیر خود درآورد.
در حدیثی که برخی منابع از قول معصوم نقل کرده اند، ایشان فرموده است که اگر علم در ثریا قرار داشته باشد، مردانی از فارس به آن دست خواهند یافت.
به طور قطع در آینده ای نه چندان دور جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت لایزال الهی و تکیه بر همت دانشمندان انقلابی خود به پیشرفت های دیگری دست خواهد یافت که جهانیان را مبهوت خواهد کرد.
امروز در عرصه های علمی هر روز شاهد پیشرفت های شگرفی هستیم. دانشمندان و جوانان تحصیلکرده و فرهیخته در عرصه های مختلف علمی اعم از نظری و تجربی آفرینش های تحسین برانگیزی را دارند.
حضور نخبگان جوان در المپیادهای بین المللی و کسب مقام های برتر از یک طرف و دستاوردهای فناوری در داخل کشور از طرف دیگر بیانگر این پیشرفت های علمی است. کشف سلول های بنیادین در عرصه دانش بیوتکنولوژی و دستیابی به فناوری چرخه سوخت هسته ای و ساخت سانتریفیوژها و فرآیندهای تولید این سوخت و به تازگی ساخت ماهواره کاملا ایرانی "امید" دنیای سلطه را از رویارویی با جمهوری اسلامی ایران ناامید کرده است و همانطور که رییس جمهوری محترم در اجتماع میلیون ها تن از مردم ایران در جشن سی سالگی انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد، دیگر شاهد هیچگونه تهدیدی از سوی سلطه گران علیه ملت ایران نخواهیم بود.
هر تهدید از سوی غرب آنچنان خودباوری در ایرانیان به وجود آورده که این اعتماد به نفس دستاوردهای بزرگی را برای نظام اسلامی به بار آورده است و امروز نه تنها تهدیدات و تطمیع ها کارساز نیست بلکه درمانده از مقابله با چنین دستاوردهایی هستند.
در عرصه سیاست خارجی، امروز شاهد دوران عزتمندی ایران عزیز در عرصه های جهانی هستیم. نظام اسلامی امروز در عرصه معادلات بین المللی، نقشی تعیین کننده دارد و قدرت های زورگو و استعمارگر عاجز و درمانده شده اند. چرا که حرکت های آزادیببخش در دنیا با الهام از اهداف بلند انقلاب اسلامی، منافع آنها را در منطقه و سایر نقاط جهان به خطر انداخته اند و هرکجا که قدم می گذارند مواجه با ارزش های توفنده انقلاب اسلامی هستند.
در عرصه های اجتماعی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد خودباوری و خوداتکایی به صورتی بارز و شکوهمند در آحاد جامعه بوده ایم. این خودباوری و خودشکوفایی ها در عرصه های مختلف نمود عینی داشته و الگویی برای ملت های مستقل جهان بوده است.
پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی امید به فضا بار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و از جمله رسانه‌های آنها حتی در مورد پیشرفت‌های علمی ایران هم متناقض عمل می‌کنند.
انتشار خبر ماهواره امید که با موشک ایرانی سفیر به فضا رفت، به گونه ای حیرت آور بود که آنها باز هم تلاش می کنند با این دستاورد علمی برخوردی متناقض، دوگانه و سیاسی داشته باشند.
فارغ از همه این جنجال سازی های سلطه طلبان غربی، نکته مهمی که جهانیان باید به آن واقف باشند این است که زنجیره دستاوردها و پیشرفت های علمی نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز کامل نیست و به زودی شاهد خبرهای پربارتری از دستیابی نظام اسلامی به رتبه های بالاتر علمی خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد