فرجام منافقان امت !

 

 

 *امیرحسین کبیری

تأکید رهبر معظم انقلاب بر همسانی سرنوشت خیانت کاران عرب با یهودیان جنگ احزاب، از یکسو ناظر بر شناختن «منافقان امت» و از سوی دیگر، آشکار کننده تمایز اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.

مقام معظم رهبری در حالی دومین پیام خود را درباره فجایع غزه به رییس دولت قانونی فلسطین (حماس) ارسال کردند که این بار، با اشاره به همراهی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیسیتی از آن با عنوان « رسوایى منافقین امت اسلام و خیانتکاران عرب» یاد کردند که سرنوشتی « بهتر از یهودیان جنگ احزاب » در انتظارشان نخواهد بود.
جنگ احزاب یا جنگ خندق که در شوال سال پنجم هجرت، برابر با سال 627 میلادی میان سپاه اسلام به رهبری حضرت رسول (ص) و سپاهیان کفر تحت رهبری ابوسفیان در گرفت، سومین رویارویی مسلمانان و بت پرستان مکه محسوب می شود. اهمیت جنگ احزاب در تاریخ اسلام در توجه به این نکته است که یهودیان بنی نضیر که از یثرب بیرون رانده شده بودند، به تحریک قریش علیه سپاه اسلام پرداختند. پس از آغاز نبرد نیز، یهودیان بنی قریظه پیمان شکنی کرده و علیه دولت اسلامی شورش نمودند.
هشدار رهبر معظم انقلاب در پیام تاریخی خود مبنی بر خیانت برخی دولت های عربی مسلمان، ناظر بر این وجه تاریخی است که «منافقان امت» در عرصه نبرد با دشمنان اسلام، به نیکی وابستگی خود را به «جبهه ضد اسلام در منطقه» نشان دادند و تمایز میان اسلام ناب و اسلام آمریکایی را آشکار ساختند.
به این ترتیب، همانگونه که جبهه کفر نتوانست در جنگ احزاب با وجود همیاری های یهودیان مدینه به اهداف خود برسد، پایداری جنبش "مقاومت" در غزه نیز، نشان داد رژیم صهیونیستی در مقابل بهره گیری مقاومت از اندیشه و عمل پیامبر گرامی اسلام (ص) ناکام مانده و در باتلاق غزه گرفتار شده است.
خداوند در سوره احزاب با اشاره به عقوبت یهودیان، از امدادهای غیبی و نقش آن در پیروزی مسلمانان سخن به میان آورده است: « یا أیهَا الّذین ءامَنوا اذْکرُوا نِعمةَ اللهِ عَلَیکم إذجآءتکمْ جُنودٌ فَأرسلْنَا عَلیهِم رِیحاً وَجُنوداً لّم تَروْهَا وَکانَ اللهُ بِمَا تَعملُونَ بصیراً … إذجآءُوکم مّن فوقِکم ومِن أسْفلَ مِنکم وإذ زاغتِ الأبصارُ وَبلغتِ الْقلُوبُ الْحناجِرَ وتظُنُّونَ باللهِ الظُّنُون: ای کسانی که ایمان آورده اید، نعمت خدا را بر خود به یاد آرید آن گاه که لشکرهایی به سوی شما [در] آمدند، پس بر سر آنان تندبادی و لشکرهایی که آنها را نمی دیدید فرستادیم، و خدا به آن چه می کنید، همواره بیناست … هنگامی که از بالای [سر] شما و از زیر [پای] شما آمدند، و آن گاه که چشم ها خیره شد و جانها به گلوگاه ها رسید و به خدا گمانهایی [نابجا] می بردید». (آیات 9 و 10 )
در ادامه، پروردگار خود را بهترین یار و یاور معرفی کرده و مؤمنان را به استعانت از خود فرا می خواند: « قُل مَن ذَا الّذی یعْصِمُکم مّن اللهِ إنْ أرادَ بِکم سُوءاً أوْ أرادَبِکم رحْمَةً وَلاَیجدُونَ لَهُم مّن دونِ اللهِ وَلیاً وَلاَ نَصِیر: بگو چه کسی می تواند در برابر خدا از شما حمایت کند اگر او بخواهد برای شما بد بیاورد یا بخواهد شما را رحمت کند؟ و غیر از خدا برای خود یار و یاوری نخواهند یافت». (آیه 17)
بدین سان، مشخص می گردد که «اندیشه مقاومت» با وجود خیانت کشورهایی چون عربستان و مصر به الگویی فراگیر در منطقه تبدیل شده به گونه ای که فرعونیان روزگار ، در وحشت شیوع آن به سراسر جهان، با دستیاری پیمان شکنان به سرکوب آن اقدام نموده اند اما بر اساس وعده الهی، پیروزی نزدیک است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد