دستاوردهای جنایت غزه

 

*علیرضا زاکانی

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد:تقارن ایام جانسوز محرم و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین حاوی پیام های بسیاری است که توجه به آنها راهگشای طریق پیش روی مسلمین و مستضعفان جهان خواهد بود.

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک
تقارن ایام جانسوز محرم و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین حاوی پیام های بسیاری است که توجه به آنها راهگشای طریق پیش روی مسلمین و مستضعفان جهان خواهد بود. بیست و دو روز از نسل کشی خون آشامان صهیونیسم می گذرد و ملت نستوح فلسطین در آتش کینه ظالمان می سوزد و فریاد بلند و خاکستر وجود خویش را مایه بیداری حق خواهان و روسیاهی جباران نموده است.
تاریخ یکی از مقاطع حساس و برهه ای سرنوشت ساز را نظاره می کند و اینک بعنوان گواهی صادق، هماوردی حق و باطل و مظلومیت ملت فلسطین و سبوعیت داعیه داران به اصطلاح متمدن زمانه را می نگرد و فجایع رقم خورده به دست سفاکان صهیونیست را برسینه خود ثبت می نماید. به راستی ما در کجای این صف بندی قرار گرفته ایم و چگونه به وظایف خویش عمل می نمائیم؟ آیندگان نسبت به ما چه قضاوتی کرده و در پیشگاه خدا چه پاسخی خواهیم داشت؟ درک درست پیامهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیه الله خامنه ای (مد ظله العالی)و شناخت شرایط و وقایع صحنه تقابل کفر و حق مقدمه ایست تا با بازشناسی مسئولیت های خویش به وظایف خطیر خود آشنا شده و اقدام به هنگام و موثری را بنمائیم.
1- سپتامر 1991 یادآور وعده آقایی و سیطره آمریکا در مقام تحقق نظم نوین جهانی توسط بوش پدر بود وپس از ده سال ناکامی در محقق شدن آن، جهان شاهد حادثه خودساخته برجهای دوقلو در سپتامر سال 2001 وسپس هجمه شیطان بزرگ به منطقه برای اجرای طرح خاورمیانه بزرگ توسط فرزند نابخردش بوش پسر بود تا با پیوستهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی آن خاورمیانه را به جزیره ای امن وتابع نظام سلطه جهانی تبدیل نماید، امری که رژیم های مرتجع منطقه را نیز برآشفت و به مقابله با آن واداشت. شکست در تحقق این طرح، علیرغم همه جنایتهای متعدد آمریکا و هم پیمانانش بویژه در افغانستان و عراق بهانه ای گشت تا با ادعای دروغین هلال شیعی، مستبدان روزگار تلاش مجددی را در طرح خاورمیانه جدید آغاز نمایند.
با شروع جنگ 33 روزه علیه حزب الله لبنان برای بستن پرونده اسلام ناب محمدی(ص) در جهان بویژه کانون آن در ایران اسلامی، رژیم جعلی صهیونیست در اولین گام شکست سختی را از هماوردی با مقاومت لبنان متحمل شد. وذلیلانه برای اولین بار اسطوره شکست ناپذیریش فروریخت. در ماههای اخیر فرصت تغییر اریکه قدرت در آمریکا، برنامه ریزی حمله محدود به ایران بعنوان کانون بیداری اسلامی و الهام بخش ملل مستضعف جهان را مهیا کرد، اما به لطف خدا ناتوانی در انجام آن باعث شد تا این سیاه دلان به مختومه نمودن پرونده حماس و جهاد اسلامی در فلسطین دل بسته و با وحشیگری های کور و انجام جنایات جنگی گوشه ای از باطن کریه و زشت خود را به نمایش بگذارند. اما باز نتیجه معلوم است و آن چیزی نیست جز شکست مفتضحانه و وخیمتر از فرجام جنگ 33 روزه لبنان که گریبانگیر ارتش خون آشام اسرائیل شده و صحنه های تلخ و شکست وحشتناکی را در مقابل سردمداران نظام سلطه به نمایش گذاشته است.
صحنه های خفت باری که جبران گوشه ای از آن با دریوزگی وزیر خارجه رژیم غاصب صهیونیستی در کمک خواهی از شیطان بزرگ وسپس طرح آتش بس یکطرفه علیرغم حضور در غزه هویدا شده است. برگهای زرین مقاومت و فداکاری رزمندگان فلسطین و تکرار توفیقات حق مداران، وعده امام خمینی(ره) در فروریختن کاخ مستکبران در قرن کنونی را در این ایام نوید می دهد.
2- آوردگاه غزه میزان و سنگ محک ادعاهای اندیشه ورزان غرب و صحت و سقم مبانی لیبرال سرمایه داری و مدعای آن دمکراسی است. جوهره ای که اساس تمدن امروز غرب بوده و تا کنون منشاء جنایات بی شماری از جمله در جنگ های جهانی اول و دوم با دهها میلیون کشته و صدها میلیون صدمه دیده گردیده است و هم اکنون نیز پایه جنایاتی است که مایه ننگ جامعه جهانی بوده و بشریت از دیدن آن شرم آور است.
شرایط تلخ اخیر بطلان اندیشه هدایتگر نظام سلطه ای است که سردمداران آن از قرون گذشته تا کنون صدمات جبران ناپذیری را برای ارایه اجباری ارزشهای آن به بشریت تحمیل نموده اند تا جایی که لیونی این جنایتکار بزرگ اسرائیل پلید، این همه شرارت را به نمایندگی از دنیای آزاد و برای حفظ همین ارزشهای خیالی می داند. جنایات اخیر در ادامه ظلمها و غارتگری های گذشته بر ملا کننده شعارهای دروغینی همچون آزادی، دمکراسی و احترام به حقوق انسانها، مبارزه با تروریسم و ... برآمده از همین مبانی غلط و نادرست است، لذا ناکامی اندیشه و فرهنگ منحط غربی در پیگیری و تحقق شعارهای فریبکارانه مدعیان خود یکی از دستاوردهای این جنایت علیه بشریت است که این اندیشه را در میدان عمل و راستی آزمایی بار دیگر مردود کرده است.
3- دروغگویی وبرخوردهای دوگانه دولتهای غربی بویژه شیطان بزرگ آمریکا با موضوعات جهان، مجدداً نقاب از چهره کریه سردمداران نظام سلطه برگرفت و دل سیاه و پنجه خون آلود این مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را عیان نمود. شعار ضرورت تامین امنیت جهانی و مبارزه با سلاحهای کشتار جمعی و تروریسم از یک سو و از طرفی حمایت بی دریغ از رژیم صهیونیستی وسکوت در برابر صدها کلاهک هسته ای آن، دفاع کور از تروریسم دولتی و پافشاری در حمایت از این همه شرارت از اربابان زر و زور جهان جنایتکاران جنگی ای را ساخته که جز به محاکمه در پیشگاه عدالت و به مجارات رساندن آنها، لکه ننگ آن از دامن بشریت زدوده نخواهد شد.
4- سالهاست کارایی مجامع حقوقی و انجام درست تعهدات آنان در افکار عمومی مردم جهان زیر سئوال رفته است و حوادث تلخ گذشته و حال خط بطلانی شده بر خوش خیالی کسانی که جهت اصلاح امور جهان امید به این مجموعه ها بسته اند. دهها سال است که این مجامع ابزار دست مستکبران گشته اند و امروز نیز که صدایی هر چند ضعیف از آنان در مقابل این همه جنایت به گوش می رسد، زورمداران جهان خونسرد و بی اعتنا در مجامع تصمیم گیر همچون شورای امنیت از کنار آنان می گذرند وبا ابزارهای توسعه توحش ووتو این حداقل تحرک را نیز برنمی تابند.
امروز بزرگترین فجایع بشری در حال وقوع است و شورای امنیت مسئولیت خویش را در تامین امنیت غداره بندان و آدمکشان می بیند از این رو برهمه حق جویان بویژه روءسای کشورهای جهان بخصوص سران کشورهای اسلامی و بالاخص مسئولان ایران اسلامیست تا ضمن نفی مولفه های بی عدالتی و روابط نامشروع در جهان، نسبت به اصلاح و بهره گیری از ظرفیتهای موجود نهایت تلاش را بنمایند.
5- شصت سال است که دمل چرکین اسرائیل منطقه خاورمیانه را آلوده نموده و نسخه های پیچیده شده روسای کشورهای عربی و تاکید بر ملیت، عربیت و توسل به سران نظام سلطه و مجامع حقوقی و یا قدرت بازدارندگی خود بجای توجه به جایگاه ملت ها و اعتقاد و ایمان آنها راه بجایی نبرده است و امروز برخی سران خودفروش عرب با همراهی با خون آشامان جهان سودای خاموش کردن چراغ مقاومت را در سر می پرورانند.
گرچه با برگزاری نشست "کمپ‌دیوید" و افول آرزوی محو اسرائیل در کشورهای عربی، طلوع انقلاب اسلامی ایران این آرمان را احیا نمود لیکن خط بردگی و سازش در تلاشی نو جریان صلح خاورمیانه را از سال 1992 با کنفرانس مادرید آغاز کرد اما با ناکامی مواجه شد و در ادامه با شکست کامل نقشه راه و سپس کنفرانس آناپولیس و بی حاصلی این دست اقدامات سبب شد تا برخی سران وابسته عرب با هم نشینی با روسای رژیم نژادپرست اسرائیل در اجلاس ادیان سازمان ملل و یا فرستادن نمایندگان خویش در سرزمین های اشغالی و دیدار با سران این کشور نامشروع، شرایطی را فراهم آوردند تا به کمک محاصره مردم مظلوم غزه و سکوت معنی دار و یا همراهی آشکار و پنهان آنان در تشدید این محاصره و کشتار وحشیانه مردم خداخواه فلسطین خیانت خود را کامل کنند.
وقایع اخیر حکایت از توطئه ای شوم وخوابهای خوشی دارد که ایشان برای امت اسلامی جهت بقای ننگین خود دیده اند. بی شک راه روشن مقاومت و بیداری ملل اسلامی چراغ عمر سران وابسته عرب و همکاران غاصبان صهیونیسم را بی فروغ و خاموش خواهد گردانید و دیری نخواهد گذشت که به فضل الهی با قهر انقلابی ملتهای مسلمان کشورهای اسلامی شاهد سقوط این جرثومه های فساد در کشورهای مصر، اردن، عربستان و.. خواهیم بود.
6- فتواهای منادیان اسلام آمریکایی در حرام دانستن کمک به مردم مظلوم فلسطین و حتی همدردی با آنها روی دیگری از سکه ضرب خورده استکبار بود و صحنه تقابل آنها را با رهروان اسلام ناب محمدی(ص) فراهم کرد. امروز روز فرقان و سیقل انسانها و تقابل آشکار پیروان رسول الله(ص) با تابعان شیطان بزرگ آمریکاست. نبرد غزه نبرد کفر وحق است و بالطبع نتیجه آن چیزی جز پیروزی حق نخواهد بود، بی شک مقاومت پیروز میدان است و ایستادگی او لرزه به کاخ های شیشه ای ظالمین افکنده است.
اگر مقاومت ونبرد 33 روزه لبنان به بهانه شیعه بودن حزب الله از سوی این مفتیان وابسته محکوم می شد اینک که این مقاومت توسط برادران سنی رقم می خورد، چه بهانه ای برای عدم حمایت این مدعیان دروغین اسلام خواهی مانده است، به هر حال برملا شدن توطئه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی یکی دیگر از برکات حماسه مردم مسلمان فلسطین است که در پرتو ددمنشی های رژیم صهیونیستی سبب احیاء روح اسلام انقلابی و تحرک گسترده حق مدارانی گشته که به روشنی مرگ مستکبران را در آینه زمانه به تصویر کشیده اند.
7- پیروزی بلا منازع ارتش رژیم صهیونیستی در سالهای 1948، 1954، 1967 و 1973 در نبرد با کشورهای عربی و زمینگیر نمودن آنها در روزهای اولیه جنگ، از این ارتش اسطوره شکست ناپذیری ساخته بود که در جنگ 33 روزه با حزب الله و اینک در تقابل 22 روزه با حماس بطلان آن معلوم گردید. اگر در دهه های گذشته تفوق آنان در خارج از مرزها و بطور برق آسا صورت می گرفت، امروز اسرائیل در درون مرزهای خود ساخته خویش درگیر و زمینگیر شده است.
از این رو تئوری نیل تا فرات و تجاوزات آشکار صهیونیستها به حقوق انسانها و سپس تغییر رویه برای رسیدن به آن و حتی فراتر از آن در طرح خاورمیانه جدید از نگاه شیمون پرز با چهره صلح طلبانه برای حضور و نفوذ بیشتر در کشورهای اسلامی و مجدداً حملات وحشیانه به لبنان و غزه و کشتار غیر نظامیان بویژه کودکان و زنان برهمگان ثابت نمود که این غده سرطانی به شیوه های مختلف بدنبال سیطره برمنطقه وزمینه سازی تحقق چیره گی خود بر جهان با نگاهی نژادپرستانه است اما در عین همه این زیاده خواهی ها بسیار ناتوان و ذبون می باشد، افق پیش رو به فضل الهی بی شک اضمحلال و شکست کامل این رژیم جعلی را در برخواهد داشت.
8- خیانتهای تشکیلات خودگردان و سرکرده آن آقای محمود عباس در همراهی با خواسته های نامشروع سران جنایتکار جنگی اسرائیل از ننگین ترین اتفاقات این ایام بود. در کنفرانس مادرید و مذاکرات نروژ در نیمه اول دهه 90 میلادی، سنگ بنای حکومت خودگران فلسطین در غزه نهاده شد وحاصل پنجاه سال مقاومت جهان عرب و حامیان آن وبیش از سی سال مبارزه چریکی تشکیل دولت خودگران با اختیارات بسیار محدود در منطقه‌ای غزه بود؛ تثبیت شرایط موجود به نفع اسرائیل درگام دوم صلح خاورمیانه از سوی آمریکا با طرح کردن نقشه راه، با شکل‌گیری انتفاضه دوم شکست خورد وبه قدرت رسیدن دولت "حماس" از طریق آراء مردم در سال 2005 میلادی راهی نو را فراروی ملت فلسطین گشود.
شکست جنگ 33 روزه لبنان واخراج متحدین اسرائیل از غزه توسط حماس آخرین تلاش اسرائیل برای تثبیت وضعیت خویش را ناکام گذاشت به طوری که فاز سوم تلاش‌های ایالات متحده در حل بحران خاورمیانه با طرح کنفرانس صلح آناپولیس نیز راه بجایی نبرد وکف امتیازات خواسته شده برای تشکیل کشوری مستقل با مرکزیت بیت‌المقدس، بازپس‌گیری سرزمین‌های پیش از جنگ 1967 و بازگشت فلسطینیان مهاجراز یک سو ونفی رژیم جعلی اسرائیل از سوی دیگر گزینه های مهمی بود که پیش روی فلسطینیان قرارگرفت. اما شرایط امروز بعد از 22 روز مقاومت و پیروزی ملت نستوح فلسطین متفاوت از گذشته است و بی شک گام بعد تحول در کرانه باختری و ساقط نمودن دولت خودگردان وابسته به اسرائیل بوده و سپس قیام و همراهی یک میلیون و 200 هزار نفر فلسطینی در داخل سرزمینها اشغالی و بالطبع مهاجرت معکوس اشغالگران که منجر به اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد، من بعد باید هدف اسرائیل تامین امنیت حداقلی در درون مرزهای سرزمینهای اشغالی برای حیات چند روزه خود باشد ومرگ خود را ذبونانه بدون قدرت هیچ تحرکی در آینه زمانه به نظاره بنشیند، از همین رو تلاشها و مذاکرات و چانه‌زنی‌های برخی خودفرختگان عرب و اروپایی در شرایط کنونی برون رفتی برای نجات این اهریمن نخواهد بود.
9- امروزقریب پنج میلیون فلسطینی آواره در خارج از سرزمین مادری شان به سر می برند که بازگشت آنها به سرزمینهای اشغالی براساس قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل باید انجام پذیرد. البته اسرائیلی ها حتی حاضر به بازگشت یک نفر از این فلسطینیان نیستند زیرا از تغییر معادله جمعیتی متضرر خواهند شد. امروزه جمعیت اعراب و مسلمانان فلسطینی که در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند اندکی کمتر از یهودیان و صهیونیست هاست و اشغالگران تلاش می کنند که با سیاستهای تبلیغی ، جمعیت خود را از طریق نرخ رشد هدفمند به همراه مهاجرت به اسرائیل افزایش دهند.
نرخ رشد جمعیت یک درصدی یهودیان در کنار نرخ رشد بیش از سه درصدی جمعیت مسلمانان سرزمین های اشغالی و مهاجرت معکوس و فرار صهیونیستهای راحت طلب از سرزمینهای اشغالی برای آینده شرایطی را فراهم خواهد کرد که جمعیت مسلمانان فلسطینی را بیش از یهودیان خواهد نمود اما تا رسیدن به این مرحله، برای استمرار فشار بر این رژیم جعلی و جلو انداختن نابودی آن باید نهضتی فراگیر برای مهاجرت طبیعی و قانونی آوارگان فلسطینی از کشورهای مختلف بسوی سرزمین فلسطین آغاز شود تا درکنار میلیونها انسان ستم کشیده اما مقاوم و سربلند هموطن ساکن خویش به بیش از شصت سال جنایت پایان داده و ساحت قدس شریف را از حضور کافران حربی پاک نمایند.
10- جناب اسماعیل هنیه نخست وزیر محبوب، منتخب و قانونی ملت فلسطین به زیبایی نبرد 22 روزه را جنگ فرقان نامید تا در اثنای آن زشت و زیبا، ظلمت ونور، مجاهد و منافق ، مرد ونامرد، حق و باطل و... تفکیک شده و معلوم گردند. صحنه ای که در آن پلشتیها و ددمنشی های جلادان صهیونیست تا حمایتهای سران روسیاه آمریکا و برخی سران خیانتکار کشورهای عربی و غیر عربی بویژه اروپایی و مجامع حقوقی وابسته به نظام سلطه از یک سو و از طرفی سربلندی و پیروزی ملت مظلوم فلسطین و قهرمانان مقاومت در حماس و جهاد اسلامی و افتخار همه ملتهای آزاده مسلمان و غیر مسلمان و دولتهای حق مدار و رسانه ها ومجامع وظیفه شناسی که به انحای مختلف با این جنایتها به مقابله برخواستند و یک صدا دفع ظلم و پایان این همه جنایتکاری و محاکمه جانیان را خواستار شدن معلوم گشت، اما در پرتو این شفافیت متاسفانه افراد و گروه های حقیری نیز در ادامه نظرات ناقص و کم مقدار خویش در برخی روزنامه ها، وبلاگها و تحت عنوان بیانیه شاخه مترود یک گروه دانشجویی صریح و یا در لفافه از جنایتکاران و عملشان دفاع کرده و به مسئولیت خود بعنوان سرشاخه ها و دنباله های نفاق و سربازان پیاده ی دشمنان اسلام عمل نموده و ننگ ابدی برای خود خریدند. تاریخ سفیدیها و سیاهیهای این ایام را ثبت نمود لیکن در قبال این شفافیت تکلیف حق جویان در تقابل با جبهه کفر و نفاق و تاکید بر همراهی در جبهه حق معلوم گشت، امری که آورده زیادی برای حق خواهان عالم خواهد داشت.
11- شاه بیت پیروزیهایی که در سایه ایمان، بصیرت، وحدت، برنامه ریزی، تدبیر، شجاعت و مقاومت کسب شد، اوج گیری اسلام ناب محمدی(ص) و حقانیت آن در جهان است. اندیشه ی صهیونیسم اندیشه ای نژاد پرستانه و سیاسی با کارکردی فراسرزمینی و فراملیتی به عنوان یک بینش خاص بدنبال حاکمیت در جهان فراتر از سرزمین تحت اشغال رژیم جعلی اسرائیل است واز همین رو مسیحیت افراطی و برخی عناصر وابسته به اصطلاح مسلمان را نیز اجیر نموده است. امریکا و رژیم صهیونیستی در صدد یکپارچه سازی جهان و سلطه بیشتر بر همه کشورها بویژه کشورهای اسلامی هستند و باتوجه به اهمیت مسایلی که اکنون جهان اسلام با آن روبرو است ضرورت وحدت وحفظ هوشیاری و کسب آمادگی در مقابل دسیسه های شیطان بزرگ صدچندان می نماید. بهره گیری از موقعیت ممتاز استراتژیک وتوانمندیهای جهان اسلام در حوزه های ایدئولوژیکی و فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ومنابع سرشار اقتصادی فراهم آورنده فرصت ها بی شمار و گذر از چالش های پیش رو خواهد بود.
اساس رسیدن به این مهم توجه به وحدت مسلمین است. آنگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند:" امروز اتحاد بین مسلمین، براى مسلمین یک ضرورت حیاتى است.. بزرگترین پیام سیاسى اسلام وحدت است؛ وحدت مسلمین، ایستادگى امّت اسلامى در مقابل دشمنان اسلام، برائت از کفّار و مشرکین است... سلاح اصلى و سلاح فائق و سلاح برتر ما عبارت از ایمان، وحدت و هوشیارى است." توجه به این امرو پایداری برحق نوید بخش صبح امید خواهد بود.
12- پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) فرموده است: "من سمع رجلاً ینادی یا للمسلمین و لم یجبه، فلیس بمسلم" اسلام دین یکتاپرستی، برادری و نوع دوستی است ومددرسانی به انسان های مظلوم را بر همه مسلمانان واجب دانسته و بی مسئولیتی در قبال دادخواهی مظلومان را جایز نمی داند و افراد بی توجه به فریاد رسی مظلومان را مسلمان نمی شمارد. هنوز از پس قرنها صدای رسای امام علی (ع) به گوش میرسد که جان دادن در قبال ظلم به دختری یهودی در گرفتن خلخال از پای او را بی ملامت می داند.
صدای رسای رهبر فرزانه انقلاب بلند است که" پیام اسلام، پیام وحدت و امنیت و برادرى است." لذا ضمن قدردانی از همه انسانهای آزاده از هر دین و آئینی که با بیان، قلم، قدم، اعتراض وکمک های خود ملت مظلوم فلسطین را یاری کردند آینده ای پرامید را در گسترش عدالت در جهان آرزومندیم. الیس الصبح بقریب. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد