خبرنگاران ایرانی خواستار آزادی "منتظر الزیدی" شدند

 
 
همزمان با سفر "نوری المالکی" نخست وزیر عراق به تهران، جمع کثیری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در نامه‌ای به وی، آزادی هرچه سریع‌تر "منتظر الزیدی" خبرنگار شجاع عراقی پرتاب کننده کفش به سمت "بوش" را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا ، متن کامل این نامه به شرح زیر است:
"جناب آقای نوری المالکی
نخست‌وزیر انقلابی کشور مسلمان عراق
ورود شما را به خاک پاک ایران اسلامی خیرمقدم می‌گوییم. شما امروز به نمایندگی از ملتی به تهران آمده‌اید که پس از فروپاشی دیکتاتوری رژیم بعث گرفتار بلای خانمانسوزی شده‌اند.
ضمن ادای احترام به روحیه مبارزه و ضداشغالگری مسلمانان عراق، از حرکت مجاهدانه "منتظر الزیدی"، خبرنگار غیور عراقی قدردانی کرده و آن را نمادی از بغض انقلابی مردم مسلمان عراق علیه شیطان بزرگ می‌دانیم که از سینه پردرد و پررنج الزیدی زبانه کشید.
بدون شک حرکت شجاعانه الزیدی در منطقه الخضراء معادله سازشکاری کارگزاران کاخ سفید را به هم ریخت و حسرت پایان خوش را بر دل بوش و همراهان وی گذاشت.
حمایت گسترده ملت‌های مسلمان و آزادیخواه از قهرمان "انتفاضه کفش" نشان داد که فطرت‌های پاک و بیدار جهانیان، این رویداد نمادین را بر لوح دل و جان خود به ودیعه خواهند گذاشت و از این اقدام شرافتمندانه تا سال‌ها به عنوان نمادی از روحیه ضداشغالگری یاد خواهند کرد.
ما خبرنگاران رسانه‌های ایران از شما که دارای پیشینه مبارزاتی و ضداستکباری درخشانی بوده و بهترین سال‌های عمر خود را به جهاد علیه رژیم بعثی و ضداسلامی صدام گذرانده‌اید، درخواست می‌کنیم برای آزادی خبرنگار غیور عراقی اقدامات مجدانه خود را مبذول و قلب‌های منتظر و نگران آزادی‌خواهان جهان را شاد کنید.
با تشکر و آرزوی توفیقات روزافزون برای ملت و دولت انقلابی عراق."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد