عمق رضایت رهبر فرزانه انقلاب از دولت نهم

 

 *عبدالله کشاورز

از عبارات مقام معظم رهبری  می توان عمق، گستره و ابعاد رضایت حضرت آیه الله خامنه ای از دولت و نیز ابعاد نیاز کشور به مدیران ارشدی با این خصوصیات را دریافت.

رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه 17 آذر ماه جاری در دیدار با «رافائل کوره آ» رئیس جمهور جوان و انقلابی اکوادور با اشاره به جوان بودن رؤسای جمهور ایران و اکوادور نکته بسیار ظریفی را مطرح کرده و فرمودند: «رئیس جمهور ایران نیز جوان، سرشار از انرژی و شب و روز مشغول فعالیت خستگی ناپذیر است و این روحیه و توان زمینه خوبی برای پیشرفت دو کشور است.»
از عبارات رهبری می توان عمق، گستره و ابعاد رضایت حضرت آیه الله خامنه ای از دولت و نیز ابعاد نیاز کشور به مدیران ارشدی با این خصوصیات را دریافت. این البته یک «علامت» و «نشانی» نیز به حساب می آید و می تواند مبنای یک تحلیل گسترده و دامنه دار باشد که این قلم فقط به زوایایی از آن اشاره می کند.
رئیس جمهور ایران درست در کشاکش بحث های سیاسی حول محور «دولت وحدت ملی» و تجمیع نمایندگان مختلف و متضاد الرویه 8 دوره مجلس و سخنان رؤسای مختلف این مجلس که در مواجهه با دولت فعلی یا کنایه زدند و یا بی مهری کردند، در تدارک سفر دوم به خطه ی آذربایجان و حضور بی تکلف در جمع محرومین آذری و پیداکردن راه حل مشکلات آنان بود درحالیکه او می توانست به اردوکشی متقابلی دست یازد و بسیاری از ناگفته های واجبی که حکایت از عناد با دولت خدمتگزار دارد، بازگوید و پنبه بسیاری از حریفان نامدار ولی غیرمردمی را بزند.
احمدی نژاد به تعبیر رهبر عادل، دقیق و تیزبین «سرشار از انرژی است» و «شب و روزمشغول فعالیت خستگی ناپذیر است» نگاه به کارنامه دولت در این 3-4 سال اخیر عبارات دقیق رهبری را مستند می کند میزان تلاشی که در این دوره در شهرستانها و استانها شده است بدون هیچ تردیدی حداقل با 16 سال فعالیت دولت های پیشین برابری می کند و حال آنکه هیچ دولتی در 30 سال گذشته به اندازه این دولت با انواع موانع قانونی و غیرقانونی مواجه نبوده است. بحران های فراگیر مخالفان خارجی و داخلی این دولت در طول دهه های اخیر کاملا بی سابقه است. وقتی قضاوت عادلانه رهبری را در کنار قضاوت های تند عناصر و رسانه های دولت های سابق قرار می دهیم در می یابیم که چه کینه ورزی های خصمانه ای علیه این دولت در جریان است و به معنای واقعی کلمه بحران سازی های هر روزه علیه دولت از کجا ناشی می شود.
بعد دیگر قضاوت رهبری، نیاز کشور به نیروهای جوان و رئیس جمهور جوانی است که با تلاش خستگی ناپذیر امور کشور را اداره نمایند. این نیاز یک نیاز امروز فردایی نیست بلکه نیازی دائمی است. بر همین اساس باید روند کشور را به سمتی مدیریت کرد که نه تنها در سطح ریاست جمهوری بلکه در سطوح دیگر نیز جوانان پرنشاط و خستگی ناپذیر امور کشور را به دست گیرند. چند روز پیش یکی از چهره های سیاسی گفت: «کنار گذاشتن مدیران باتجربه ضربه به کشور است» البته منظور او کنارگذاشتن عناصر تشکیل دهنده دولت های سابق است وگرنه امروز در دولت دهها هزار مدیر باتجربه که جرمی جز گمنامی ندارند، مشغول فعالیت می باشند. این ها نه فقط با جوان گرایی بلکه با جابجایی حلقه های مدیریتی نیز مخالفند چرا که در دوره خود به مدیریت ها و مدیران به چشم حزب و گروه خود می نگریستند و با بودجه بیت المال دولت و ارکان آن را به «حزب» تبدیل کرده بودند. حالا اگر از روی کارآمدن جوانان و «مدیران باتجربه ولی گمنام» ناراحتند به این دلیل است که حلقه حزبی آنان شکسته می شود و به منافع شخصی و حزبی آنان آسیب وارد می شود.
گوشه ای از محصول جوانی و خستگی ناپذیر بودن رئیس جمهور و دولت او در گزارش سفر اخیر او به آذربایجان نمود دارد. او در این سفر و در میان توده های محروم کلید مصوبات زیر را زده است: 1650 میلیاردتومان تسهیلات برای سرمایه گذاری برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی و معدنی استان، ایجاد 11 شهرک صنعتی در سطح استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع غذایی سهلان و منطقه ویژه اقتصادی خشکبار و میوه سهند، ایجاد یک کارخانه خودروسازی، توسعه صنعت صوفیان با ظرفیت 6000 تن در روز، احداث آزادراه تبریز -بازرگان و تبریز- ارومیه، شروع عملیات اجرایی بزرگ راههای تبریز- اهر، مرند- ایواوغلی، بستان آباد- سراب و مرند- جلفا، اجرای رینگ دور کوه سهند، اختصاص 50 میلیارد تومان جهت اصلاح نقاط حادثه خیز راههای پرتردد استان، احداث فرودگاه ارس، برقی کردن راه آهن تبریز، سلماس و رازی تا مرز ترکیه، تکمیل راه آهن جلفا، اصلاندوز و پارس آباد، پرداخت25 میلیارد تومان به مردمی که زمین های آنان به دلیل توسعه بزرگراهها تملک شده است، سرعت دادن به تکمیل راه آهن تبریز- میانه و تصمیم گیری درباره دو خطه کردن راه آهن میانه- زنجان، واگذاری 80 هکتار زمین به شهرداری های استان برای ساماندهی سکونت گاهها، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به 12 هزار واحد مسکونی روستایی- اجرای شبکه های فاضلاب شهرهای استان، اختصاص 400 دستگاه اتوبوس، 150 مینی بوس، 150 ون و 6300 تاکسی برای نوسازی شبکه حمل و نقل استان، اختصاص 105 میلیارد تومان برای احداث سد، اختصاص 45 میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری، احداث دو نیروگاه هزار مگاواتی، افتتاح سد شهید مدنی، اختصاص 120 میلیارد تومان وام برای طرح های خود اشتغالی، تحت پوشش بهزیستی قراردادن 2500 خانوار نیازمند، بیمه کردن قالیبافان و شاغلین در صنایع دستی استان- اختصاص 11 میلیارد تومان برای کمک به مددجویان، تجهیز بخش پیوند اعضا مغز استخوان و قلب در استان، اختصاص 300 میلیارد تومان برای احداث مرکز نگهداری کم توانان ذهنی، احداث 15 خانه معلم، 10 کانون فرهنگی- تربیتی و سه ساختمان اداری، مطالعه احداث 5 دانشکده در زمینه های علوم انسانی، ترمیم در احداث14 پروژه ورزشی، احداث 2 استادیوم 5 هزار نفری، 4 سالن 1200 تا 2500 نفره، 6 سالن باستانی و 2 استخر در سطح استان و...
این ها گوشه هایی از برکات رئیس جمهوری «جوان» و «خستگی ناپذیر» است و نیاز امروز و آینده ماست این فعالیت ها را باید در کنار روحیه مقاومت دولت کنونی در مواجهه با دشمنان منافع ملی ایران قرارداد دولتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با ایستادگی در مقابل قدرت ها راه دفاع از منافع ملی ایران را پیدا کرده و قدرت های زورگو را دائماً به عقب نشینی واداشته است. رئیس جمهور جوان و خستگی ناپذیر ایران بنا به قضاوت حضرت آیت الله خامنه ای معتقد به درگیری و نزاع نیست ولی از حقوق ایران نیز کوتاه نیامده است. حرکتی ابوذرگونه که راه بر بیگانه بسته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد